Jak najszybciej wrócić do swojej figury po ciąży

Ciąża najczęściej ma związek z zyskaniem paru dodatkowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość matek wolałoby tego uniknąć. Czy istnieją sposoby, by szybko wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj kilka z nich.

O upragnioną figurę dobrze zatroszczyć się już w trakcie ciąży. Oczywiście nie jest to najlepszy czas, aby męczyć się drakońską dietą. Ciało przyszłej matki zużywa trochę więcej pożywienia niż na co dzień. Ograniczenie sztucznego pożywienia oraz słodyczy może jednak zmniejszyć wagę po porodzie. Dobrym pomysłem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do błogosławionego stanu. Ważne jednak, aby ruch w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To lekarz może zdecydować, czy nie istnieją przeciwwskazania do ruchu.

Największym sprzymierzeńcem młodej mamy w walce o wymarzoną wagę są codzienne przechadzki z maleństwem. Przyniosą one korzyści tak samo mamie, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast przechadzać się powolnym krokiem, zdecyduj się na energiczny marsz. Dodatkowe kilogramy po ciąży zaczną kurczyć się w mgnieniu oka, w trakcie realizowania tego codziennego obowiązku.

Kiedy upłynie okres połogu, a lekarz nie zauważy żadnych niepokojących objawów, można zdecydować się na inne ćwiczenia gimnastyczne. Młode mamy kochają zumbę czy aerobik. Dodatkowo to dobra sposobność, by zrelaksować się. Nie martw się, jeżeli podobne zajęcia nie są organizowane w twojej okolicy. Równie dobrze możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Niedługie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pomagają w krótkim czasie odzyskać upragnioną sylwetkę. Co więcej, nie zajmują wiele czasu, którego najczęściej brakuje młodym mamom.